Sælgerens land
Interessante tilbud
Mercedes-Benz Actros 1848LS SOLO STAR Distronic PPC Spur-Ass
61 500 EUR
2019, 511000 km, 4x2, Diesel, 2-aksel
Østrig, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 4165 V8 8X4 SLT TITAN HEAVY DUTY TRACTOR
Pris på forespørgsel
2013, 577458 km, 8x4, Diesel, 4-aksel
Nederland, ANDELST
Mercedes-Benz Actros 1842 Bigspace / 832 dkm / Mega / 2 Tanks / Stand Klima / NL Truck
19 400 EUR
2017, 832324 km, 4x2, Diesel, 2-aksel
Nederland, Tilburg
Mercedes-Benz 1851 LS PPC L-Fhs Stream-Fhs
72 200 EUR
2020, 174000 km, 4x2, Diesel, 2-aksel
Østrig, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1851LS KIPPHYDRAULIK PPC L-Fhs Stream-Fhs
74 900 EUR
2020, 85000 km, 4x2, Diesel, 2-aksel
Østrig, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1843 LS Distronic PPC Spur-Ass L-Fhs
32 300 EUR
2018, 619000 km, 4x2, Diesel, 2-aksel
Østrig, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1845 LS Distronic PPC Spur-Ass GigaSpace
44 000 EUR
2018, 482000 km, 4x2, Diesel, 2-aksel
Østrig, Laakirchen
Mercedes-Benz Actros 1863LS EDITION 1 Distronic PPC Spur-Ass
94 400 EUR
2018, 218000 km, 4x2, Diesel, 2-aksel
Østrig, Laakirchen
En sættevognstrækker (eller blot en trækker) er en lastbil beregnet til transport af tung og stor last på en sættevogn. En sættevognstrækker med sættevogn kaldes en langturslastbil. En sættevognstrækker er et køretøj, der består af følgende komponenter:
Kabine. Kabiner kan være konventionelle, men cab-over trækkere eksisterer også. Konventionelle kabiner er mere udbredte i hovedsageligt USA og Australien, hvor der ikke er nogle begrænsninger på langturslastbiler. I Europa bliver cab-over trækkere og vippe kabiner produceret og benyttet.
Motoren er den mest vigtige funktionelle del på enhver trækker. Lastbilens bruttovægt, lasteevne og brændstofforbrug afhænger af motorens ydelse. Sættevognstrækkere er udstyret med dieselmotorer.
Gearingssystemet overfører motorens kræfter til hjulene og bestemmer ydeevnen for hele vogntoget. Gearingssystemet består af en gearboks, drivaksler og en PTO. En gearboks kan være manuel, halvautomatisk eller automatisk.
Aksler og differentiale enheder står for både vægtdistribution og bæreevne. Aksler kan være udstyret med standard mekaniske differentialer eller leveres med hjulreduktionsgear, der forøger lasteevnen.
Skammelkobling er en mekanisk sammenkoblingsmekanisme placeret over akslerne, hvilket gør det muligt at tilkoble en sættevogn.
Alle de nævnte brands inden for sættevognstrækkere er bredt repræsenteret i Truck1 lagerbeholdningen. For mere information om sættevognstrækkere, læs venligst videre.